Електронний архів Полтавського університету економіки і торгівлі >
Навчально-науковий інститут денної освіти >
Кафедра педагогіки та суспільних наук >
Статті (ННІДО ПСН) >

Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.puet.edu.ua/handle/123456789/15684

Название: Концептуальні засади психоедукації як методу психологічної допомоги
Conceptual principles of psychoeducation as a method of psychological assistance
Авторы: Тодорова, Ірина Степанівна
Бульченко, Дмитро Володимирович
Todorova, Iryna Stepanivna
Bulchenko, Dmytro Volodymyrovych
Ключевые слова: психологічна допомога
психоедукація
активне соціально-психологічне пізнання (АСПП)
емпауермент
вища освіта
професійна підготовка психолога
psychological assistance
psychoeducation
psychological approaches
active socio-psychological cognition
empowerment
higher education
professional training of psychologists
Дата публикации: Июл-2024
Издатель: Наукові інновації та передові технології
Библиографическое описание: Тодорова І. С., Бульченко Д. В. Концептуальні засади психоедукації як методу психологічної допомоги. «Наукові інновації та передові технології» (Серія «Управління та адміністрування», Серія «Право», Серія «Економіка», Серія «Психологія», Серія «Педагогіка»). 2024. Випуск Nº7(35). С. 1103-1116. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-5274-2024-7(35)-1103-1116
Аннотация: У статті розглянуто теоретичні та практичні аспекти застосування психоедукації як одного з методів надання психологічної допомоги. В умовах, коли значна частина населення країни перебуває у стані стресу, тривоги, невизначеності, емоційної нестабільності, переживання втрат, спричинених війною, суттєво зросла потреба у проведенні психоедукаційних заходів. Авторами узагальнено закордонні та вітчизняні практики застосування психоедукації в різних сферах психічного здоров’я. Проведено огляд емпіричних досліджень результативності психоедукації у міждисциплінарному науковому просторі психології, психотерапії, психіатрії. Схарактеризовано особливості мети, змісту та методів психоедукації у межах найбільш поширених психологічних напрямів. Визначено функції психоедукації в методі активного соціально-психологічне пізнання (АСПП). Розглянуто підходи до використання поняття психоедукації, запропоновано розширене тлумачення ролі та змісту психоедукації як невід’ємної складової консультативної та психокорекційної роботи психолога. Психоедукація розглядається як структурований і специфічний метод надання знань, формування вмінь та навичок, корекції хибних уявлень, установок, переконань щодо психічного здоров'я, вона допомагає клієнту усвідомлено співпрацювати з психологом, збільшує його прихильність до процесу консультування та психотерапії, спрямовує на позицію суб'єкта, якій бере на себе відповідальність за власний психічний стан. Узагальнено принципи та правила застосування психоедукації, механізми психоедукаційного впливу на отримувачів психологічної допомоги. Для оцінки готовності психолога до проведення психоедукації, запропоновано аксіологічний, гносеологічний, операційний та рефлексивний критерії. Представлено тематичний зміст спеціальної навчальної дисципліни «Психоедукація: теорія та практика».
The article examines the theoretical and practical aspects of applying psychoeducation as a method of providing psychological assistance. In circumstances where a significant portion of the country's population is experiencing stress, anxiety, uncertainty, emotional instability, and loss due to war, the need for psychoeducational interventions has substantially increased. The authors have summarized both foreign and domestic practices of using psychoeducation in various mental health fields. An overview of empirical research on the effectiveness of psychoeducation in the interdisciplinary scientific spaces of psychology, psychotherapy, and psychiatry is provided. The article characterizes the goals, content, and methods of psychoeducation within the most common psychological approaches. It defines the functions of psychoeducation in the method of active socio-psychological cognition (ASPC). Approaches to using the concept of psychoeducation are considered, and an expanded interpretation of the role and content of psychoeducation as an integral component of a psychologist's consulting and psychocorrectional work is proposed. Psychoeducation is viewed as a structured and specific method of providing knowledge, developing skills, correcting misconceptions, attitudes, and beliefs about mental health. It helps clients consciously collaborate with psychologists, increases their commitment to the counseling and psychotherapy process, and encourages them to take responsibility for their own mental state. The principles and rules of applying psychoeducation, as well as the mechanisms of psychoeducational influence on recipients of psychological assistance, are summarized. To assess a psychologist's readiness to conduct psychoeducation, axiological, gnoseological, operational-technological, and reflexivepsychological criteria are proposed. The thematic content of the special educational course «Psychoeducation: Theory and Practice» is presented.
URI: http://dspace.puet.edu.ua/handle/123456789/15684
Располагается в коллекциях:Статті (ННІДО ПСН)

Файлы этого ресурса:

Файл Описание РазмерФормат
Тодорова&Бульченко_2024 _Концептуальні засади психоедукації.pdf263,03 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть

Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2005 MIT and Hewlett-Packard - Обратная связь