|
Електронний архів Полтавського університету економіки і торгівлі >
Періодичні видання ПУЕТ >
Науковий Вісник ПУЕТ >
Серія «Економічні Науки» >
Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://dspace.puet.edu.ua/handle/123456789/13708
|
Название: | Проблеми підготовки фахівців у навчальних закладах України |
Другие названия: | Problems of specialist training in educational
establishments of Ukraine |
Авторы: | Гавва, В. М. Голованова, М. А. Gavva, V. Golovanova, M. |
Ключевые слова: | вища освіта заклад вищої освіти компетентності освітня діяльність дисципліна викладач здобувач вищої освіти фахівець higher education institution of higher education competencies educational activities discipline teacher higher education applicant specialist |
Дата публикации: | 2019 |
Издатель: | Полтавський університте економіки і торгівлі |
Библиографическое описание: | Гавва В. М. Проблеми підготовки фахівців у навчальних закладах України / В. М. Гавва, М. А. Голованова // Науковий вісник Полтавського університету економіки і торгівлі. Серія "Економічні науки". – 2019. – № 4. – С. 120–127. |
Аннотация: | Мета статті полягає в зазначенні проблем підготовки фахівців у закладах вищої освіти України та розробленні напрямів їх вирішення. Статтю присвячено дослідженню проблем, які виникли в Україні під час підготовки здобувачів вищої освіти, та виявленню факторів, які впливають на освітній простір. Розглянуто учасників і процеси вищої освіти, їх взаємодію та вплив на розвиток суспільства загалом, запропоновано окремі шляхи та інструменти щодо забезпечення і підвищення якості вищої освіти. Методика дослідження. Вирішення поставлених у статті завдань здійснено за допомогою таких загальнонаукових і спеціальних методів дослідження: аналізу та синтезу, спостереження, систематизації та узагальнення, діалектичного та дидактичного підходів. Результати. Проаналізовано та зазначено напрями підвищення якості підготовки фахівців у закладах вищої освіти України. Практична значущість результатів дослідження. У статті обґрунтовано, що впровадження запропонованих заходів сприятиме покращенню освітнього простору, інтеграції в європейський освітній простір. Основні наукові положення статті можна використовувати у практиці розбудови освітньої діяльності. The purpose of the article is to highlight an important and relevant issue for Ukraine - shortcomings in the training of specialists in educational institutions of Ukraine, as well as to analyze existing problems with the organization of the educational process and the reasons for the current situation and develop directions for their resolution. The article is devoted to the problems that arose in Ukraine during the preparation of applicants for higher education and the identification of factors affecting the educational environment. The article deals with the participants and the processes of
higher education, their interaction and impact on the development of the society as a whole, separate ways and tools to ensure and improve the quality of higher education are proposed. The emphasis is on the fact that science in Ukraine should become directly a productive force, it is necessary to raise the entire chain of training highly qualified personnel to the appropriate level, starting from kindergartens and schools and ending with continuing education institutions, stimulating the creative and inspirational work of the employees of these institutions. Methodology of research. The solution of the tasks posed in the article was carried out using such general scientific and special research methods as analysis and synthesis, observation, systematization and generalization, dialectic and didactic approaches. Findings. The directions for improving the quality of training of specialists in higher educational establishments of Ukraine are analyzed and identified. Practical value. The article substantiates that the implementation of the proposed activities will contribute to the improvement of the educational environment and integration into the European educational environment. Conclusions were drawn about the need to introduce a new education system in Ukraine. The main scientific statements of the article can be used in the practice of educational activities development. |
URI: | http://dspace.puet.edu.ua/handle/123456789/13708 |
ISSN: | 2409-6873 |
Располагается в коллекциях: | Серія «Економічні Науки»
|
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.
|